ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




הליכה טבעית וקלה עם שיטת אלכסנדר, עלייה וירידה במדרגות


אם אתם מרגישים כבדים, קשה עליכם ההליכה, אתם מתעייפים בעלייה ובירידה במדרגות ויש לכם חשש מנפילה בירידה מן המדרכה ואתם רוצים לשפר את הרגלי היציבה ולחזור לקלות ולחופש בתנועה – לימוד טכניקת אלכסנדר עשוי לעזור לכם!

היציבה המקורית – חופש ושחרור

בצעירותי אבי היה אומר לי כי אני לא הולכת, אלא מרחפת בהליכה – באמיתות דבריו נוכחתי בסרט שהסריט אותי כשאני צועדת בטקס סיום הטירונות בצבא, הייתי בת 18. אז עדיין לא הכרתי את טכניקת אלכסנדר, אך כנראה שגופי עדיין היה קרוב ליציבה המקורית-הטבעית שלו ופעל בחופשיות ובשחרור.

התנאים לתנועה משוחררת וקלה

טכניקת אלכסנדר מפתחת את הערנות ואת המודעות להרגלי היציבה של רובנו. הבסיס לתנועה טובה לפי הטכניקה הוא כשהראש מוביל את התנועה מתחילתה ואת הארכת עמוד השדרה שמאפשרת לגוף תנועה משולבת של כל האיברים. כדי שתתאפשר הליכה משוחררת וקלה על האיברים המשתתפים בתנועה להיות חופשיים: הברכיים עליהן להיות משוחררות ולא נעולות כי נעילת הברכיים מכווצת את הירכיים ומשבשת את היציבה הטבעית והנכונה של הגוף, ובדרך כלל יוצרת זעזוע בגב התחתון. את הקרסוליים אין צורך לנעול לשם עמידה, שרירי הגב התחתון והישבן עליהם להיות משוחררים כדי לאפשר את התנועה באופן בחופשי וללא נוקשות וכן גם חגורת הכתפיים עליה להיות חופשית.

כיצד יש ללכת בראייתה של שיטת אלכסנדר?

התנועה בהליכה אמורה להתחיל מאחרי הרגל – בשוק. השוק מרימה את העקב מהרצפה וממקמת את הרגל על כריות האצבעות ועל כרית הבוהן כאשר הרגלים מתכופפות קלות בברך ובמפרקי הירך. השוקיים הן אלו שמרימות את העקב מהרצפה ומאפשרות לכף הרגל לנוע.

הדריכה היא על כל כף הרגל: על העקבים, על הקשתות, על כריות האצבעות ועל האצבעות כאשר תנועתה של כף הרגל בהליכה תחילתה בעקב כשהיא מתגלגלת מהעקב דרך הקשתות לכריות האצבעות ולאצבעות עצמן, וחוזר חלילה.

בהליכה משולבת של כל הגוף הראש צף למעלה בעדינות והגוף צף בקלילות מתחתיו כשכל העצמות מונחות האחת על השנייה בחופשיות. הברכיים מתכופפות בעדינות והגו נתמך ומשתחרר כלפי מעלה. הזרועות מתנופפות בחופשיות בצידי הגוף, הלחץ על עמוד השדרה פוחת כי הגב מתארך כלפי מעלה והרגליים הן שנושאות את הגוף קדימה.

מהי הליכה טבעית?

ההליכה הטבעית שאליה נולדנו היא הליכה ללא מאמץ שרירים מיותר, בחופשיות של כל האיברים. הליכה בדרך זאת יוצרת שיווי משקל וקואורדינציה בגוף שבעקבותיהם ביטחון בתנועה והרגשה של קלילות ונינוחות.

ההרגשה שלי בשיעורים הראשונים לשיטת אלכסנדר הייתה כאילו חזרתי לקלות התנועה של נעוריי וחשתי שאני מרחפת בזמן ההליכה.

עלייה במדרגות

העלייה במדרגות עליה להיעשות כמו ההליכה, הראש מוביל את הגוף לפנים ולמעלה והמבט קדימה. התנועה מתבצעת בחופשיות במפרק הירך, בברכיים, בקרסוליים וכשכל כף הרגל דורכת על הרצפה. בעלייה במדרגות בצורה זאת מתעייפים הרבה פחות.

ירידה במדרגות

אם אתם מרכיבים משקפי ראייה "ביפוקל" או "מולטיפוקל" שבהן משולבות באותה עדשה גם הראייה לרחוק וגם לקרוב, בוודאי שמתם לב לבעיה שבירידה במדרגות או ממדרכה כי כשמורידים את המבט לרצפה לא רואים כי החלק התחתון של העדשה מיועד לקריאה, וכך נוצר חשש מנפילה.

אני שמרכיבה משקפי ראייה "ביפוקל" טוענת שאין צורך להסתכל למטה כלל בעת הירידה במדרגות. תשאל השאלה:"אז מה – איך לא ניפול?" לא ניפול כשנתרגל לרדת במדרגות או מהמדרכה כשהראש מוביל והתנועה היא בפרק הירך, בברכיים ובקרסוליים והחשוב ביותר הוא שהדריכה תהיה על כל כף הרגל – גם על העקבים כי יש לנו נטייה בירידה מהמדרגות לדרוך רק על האצבעות. דריכה רק על האצבעות אינה מאפשרת לגוף להיות בשיווי משקל, ואז נוצר הפחד שמא ניפול, וכדי למנוע את הנפילה אנחנו מכופפים את הראש ומביטים למטה, ואז המשקפיים מהוות לנו מכשול נוסף והפחד מנפילה גדל.

ירידה במדרגות בדריכה על כל כף הרגל כשהראש נישא לפנים ולמעלה והמבט מוביל אותנו קדימה מחזירה לגוף את שיווי המשקל, הביטחון עולה והחשש מנפילה פוחת.

עלייה וירידה במדרגות בצורה הזאת הופכת את "המשימה" לקלה יותר, במיוחד אם גרים בבניין ללא מעלית או בדירה שבה יש מדרגות פנימיות שדורשות עלייה וירידה מרובה.

קלות בתנועה היא גם קלות בהרגשה

בשיטת אלכסנדר תלמדו לחזור להליכה הטבעית והחופשית הזאת ולהקל על הרגשתכם ותשפרו את איכות חייכם. הרגשת קלות בתנועה מובילה בעקבותיה להרגשת קלות וחופש גם פיזי וגם נפשי והסתכלות שונה על הסביבה ועל החיים בכלל, הסתכלות עם הרבה יותר שמחה והנאה כי גוף נפש חד הם – בל נשכח.

רוצים גם אתם לחזור לקלות בתנועה ולחופש הפיזי?

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
ובואו!

טל: 054-6305672

דואל: info@hgilad.co.il
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
 הוד השרון



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?