ספרי השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה" - יצא לאור! פרטים במה חדש?           •            מאמר חדש בדף המאמרים: איך נסביר את שיטת אלכסנדר לסביבה?           •            בדף הבית סרטון על אודות שיטת אלכסנדר והאימון האישי, בדף הספרות ראיון בערוץ 2 על אודות ספרי הראשון           •            אני מציעה אימון אישי להתמודדות עם כאב - פרטים במה חדש?           •            בהוד השרון - שילוב של שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - פרטים במה חדש?           •            בספרי "מפריצת דיסק לפריצת דרך : ממשבר להתחלות חדשות" טיפים לשינוי איכות חייכם - מכאב להחלמה, ממשבר להתחלה חדשה ולהיות מאושרים - פרטים במה חדש?           •            הרצאות - סיפורי האישי, הדגמות והתנסות בשיטת אלכסנדר ושילובה עם האימון האישי           •           
 


מאמרים




אוסטאופורוזיס ושיטת אלכסנדר


הידעתם שאוסטאופרוזיס היא מחלה לא רק של נשים? גם גברים מעל גיל 45 עלולים ללקות בה!

מהי מחלת האוסטאופורוזיס?

אוסטאופורוזיס היא מחלה שבה הולכת העצם ומידלדלת בגלל הפרת האיזון בין התפרקות רקמת עצם ישנה להיווצרות רקמה חדשה. הפרת האיזון מתבטאת בהפחתה בכמות המינרלים בעצם, בירידה בצפיפות העצם ובמסת העצם ובהיחלשות העצמות. המחלה מתבטאת בשברים בעצמות, בעיקר בחוליות עמוד השדרה, בראש עצם הירך ובפרק כף היד. שברים אלו גורמים לעיתים לכאבים כרוניים, לעיוות היציבה ולמוגבלות.

הגורמים שעלולים לגרום למחלה

הפרעות הורמונליות ומשטר תזונתי דל בחלבונים ובסידן עלולים לגרום להתפתחות המחלה. אולם הסיבה העיקרית היא העדר פעילות גופנית בשילוב עם תהליך טבעי של שינויים ברמת הורמוני המין המתרחשים לאחר גיל 40. המחלה שכיחה בקרב נשים לאחר תקופת המעבר ונובעת מהירידה ברמת הורמון המין הנשי – האסטרוגן. לאחר גיל 45 מתחילה ירידה בצפיפות העצם אצל גברים ונשים כאחד.

מחלה בלתי הפיכה – הטיפול הוא למניעה ולהאטת התפתחותה

זוהי מחלה בלתי הפיכה, כלומר עצמות שנפגעו אינן יכולות להבריא. אי לכך הטיפול מתמקד במניעת המחלה ובהאטת המשך תהליך הידלדלות העצם. הטיפול המקובל הוא אכילת מזון עשיר בסידן וביצוע פעילות גופנית לשיפור היציבה, התנועה והביטחון בתנועה (נייס, ענבר,2003)*.

שיטת אלכסנדר עשויה להועיל למניעת הידרדרות ולשיפור היציבה

שיטת אלכסנדר היא פעילות שיש באפשרותה לסייע לאנשים הסובלים מאוסטאופורוזיס למנוע את החמרת התדלדלות צפיפות העצם תוך שיפור היציבה. מורה לטכניקה יכול לזהות יציבה לקויה והרגלי תנועה שגויים שגורמים למתח מיותר על בית החזה ועל עמוד השדרה. התלמיד לומד לזהות את דפוס ההרגלים הזה ומפתח מיומנויות למניעתו כדי לתקן את השגוי ביציבתו. כאשר היציבה משתפרת - הלחץ והתעוקה לאורך עמוד השדרה, הירך, הברך ומפרקי הקרסול פוחתים. משקל הגו מתחלק יותר טוב בין האגן לבין העצמות הארוכות של הרגליים. שיווי המשקל, הקואורדינציה וצורת ההליכה משתפרים. כאשר עמידה או הליכה קלים יותר לביצוע, קל יותר להשתתף בפעילויות בעלות משקל להמרצת צפיפות העצם כמו הליכה, טיפוס, ריקוד וטאיי-צ'י.

ביטחון להרחבת תחומי פעילות

המיומנויות הנלמדות בשיעורים מטרתן לתת לאדם ביטחון להרחבת תחומי הפעילות שלו. היא מיועדת לכל הפעילויות החל מהליכה, קימה וישיבה מכיסא, התכופפות, שכיבה על מיטה וקימה ממנה.

שיווי משקל הוא התשובה לפחד מנפילה

עם לימוד הטכניקה גדל שיווי המשקל של האדם והסיכון לנפילה פוחת. לאנשים עם אוסטאופורוזיס הפחד מנפילה הוא הגורם העיקרי שמגביל את פעילותם, חוסר פעילות מונע את האפשרות לבניית צפיפות עצם. מניסיונם של מורים לטכניקת אלכסנדר גם אדם שברירי עם אוסטאופראוזיס חמור יכול ללמוד דרכים בטוחות לעצור את התהליך הזה, לשפר את היציבה, את שיווי המשקל, את הקואורדינציה ואת הסיבולת ולחוש נוחות וקלות בכל פעילויותיו.

אוסטאופניה – להקדים תרופה למכה

אוסטאופניה היא איבוד עצם מתון. לאדם עם אוסטאופניה מתונה לימוד טכניקת אלכסנדר הוא בגדר "להקדים תרופה למכה" למניעת הידרדרות היציבה המאפיינת את הדרגות המתקדמות של המחלה. המתח המצטבר על עמוד השדרה הנובע מיציבה לקויה בפעילויות היומיום יכול להשתנות בתרגול של הטכניקה. האדם מאמץ את "הדרך החדשה" לפעילות, כלומר הוא חוזר לדרך הטבעית-המקורית שבה היה עליו לפעול מלידתו לולא "התקלקל", ויכול לתרגמה למשימות יומיומיות כמו עבודה מול מחשב, גינון וכדומה. טכניקת אלכסנדר עוסקת בכל אספקט ליצירת איכות חיים בפעילות תוך יצירת עמוד שדרה בריא ועצמות בריאות יותר.

ולראייה דבריו של אלכסנדר אשר טען כי: "אין תפקוד גופני החל בעיכול ועד לנשימה שאינו יכול להיות מופרע כתוצאה מקואורדינציה שגויה".

הקדימו תרופה למכה

באופי החיים של העולם המערבי המודרני רובנו עומדים בפני הסכנה של הידלדלות הסידן בעצמותינו.
עצתנו לכם: הקדימו תרופה למכה!

התקשרו אליי או כתבו מייל לקביעת מועד לשיעור בהוד השרון
 ובואו!

טל: 054-6305672
דואל: info@hgilad.co.il
גילעד סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי - אתי סהר
הוד השרון

* שחר נייס, ד"ר עמרי ענבר, (2003), הפיזיולוגיה של המאמץ. רמת-גן: הוצאת פוקוס



פורסם ב‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2006

^ לראש הדף


 
     מאמרים:
חיפוש:
     התפתחות אישית
     שינוי הרגלים
     יציבה לקויה
     עמידה זקופה
     הליכה טבעית
     כאבי גב
     פריצת דיסק
     עקמת
     כאבי צוואר
     פגיעות ברך
     שיווי משקל
     ישיבה ארוכת שעות
     עבודה מול מחשב
     בעיות נשימה
     הריון ולידה
     ילדים ומתבגרים
     חגורת כתפיים
     צרכים ייחודיים
     גיל הזהב
     כאב כרוני
     לחץ וחרדת בחינות
     אוסטאופרוזיס
     אסתמה
     דלקת פרקים
     פרקינסון
     כושר גופני
     ריקוד, דרמה וספורט
     לספורטאים
     לטיפול בפגיעות ספורט
     מוזיקאים ונגנים
     למשתמשים בקול
     הפרעות בדיבור וגמגום
     כלי עזר למטפלים
     השלמה לשיטות אחרות
     טיפים בשיטת אלכסנדר
     איך נסביר את השיטה?